7 Aralık 2013 Cumartesi

LİMONLU KEK

Merhaba blogcanlarım,
Gaziantebe bugün şükürler olsun yağmur yağıyor.Havanın soğuğu biraz gitti ve havadaki mikroplar ölmüş oldu.Yoksa herkes griple baş etmeye çalışıyorlar ben de dahil :) Zaten hasta olmayı sevmem ama gripten de kaçamıyorsun.Neyse bu soğuk havada pencere kenarında oturup yağmuru seyrederken sıcak çayını yudumlayıp limonlu kekten bir dilim yiyeceksin.Ben bugün böyle bir şey yapamayacağım ama siz sevgili canlarım lütfen yapın güzel bir keyif olur umarım.
Tadında mayhoşluk bırakan o leziz limonlu kek tarifi ile huzurlarınızda...

LİMONLU KEK

MALZEMELER

  • 2 yumurta
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1-1.5 su bardağı un
  • kabartma tozu vanilya
  • 1 limon suyu

HAZIRLANIŞI

  1. Yumurta şeker ile iyice çırpılır.Sırasıyla yağ yoğurt eklenerek önce düşük sonra yüksek devirde mikserle çırpılır.
  2. İyice çırpılan harcın içine bir limon suyu eklenir.Un ve kabartma tozu vanilya eklendikten sonra çok karıştırmadan yağlanmış kek kalıbına dökülür.Önceden ısıtılmış fırında pişirilir.Tabi kürdan testi yaparak piştiğini anlarız :))
  3. Pişen kekimizin üstüne istenirse çikolata sos döküp daha cazip hale getirip afiyetle yiyebiliriz.

NOT:benim kek kalıbım biraz küçük olduğu için ölçüleri küçük verdim.Eğer kek kalıbınız büyükse ölçüleri büyütebilirsiniz.Ben damla çikolata ilave ettim.Dedim yaa nasıl isterseniz öyle ilave edebilirsiniz.


AFİYET BAL ŞEKER OLSUN :))

1 yorum:

  1. Elinize sağlık kek çok güzel görünüyor...
    Yağmuru çok seviyorum Rabbim hayırlı yağmurlar ihsan eylesin..

    YanıtlaSil