3 Ekim 2013 Perşembe

MAYALI PATATESLİ BÖREK

Sevgili dostlarım hepinize güpgünaydın diyorum inş.güzel geçer.Pazar günü yaptığım mayalı patatesli böreği paylaşıyorum.Hadi şimdiden afiyet olsun.

MAYALI PATATESLİ BÖREK

MALZEMELER
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 paket yaşmaya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • patatesli veya peynirli harç
HAZIRLANIŞI

  1. Ilık suyu yaşmaya ve şeker ile eritelim.İçine sıvı yağ tuz ekleyip hamur yapalım.Hamurumuzun 45 dakika kadar dinlendirelim.
  2. Bu arada patatesli harcımızı hazırlayalım.Benim harcım hazırda vardı kullandım siz istediğiniz harcı kullanabilirsiniz.
  3. Dinlenen hamurumuzu çok ince olmayacak şekilde açıp harcımızı her yerine serpiştirelim.Rulo şeklinde sarıp bir gece bekletelim.Ertesi gün önceden ısınmış fırında kızarana dek pişirelim.Sıcak olarak servis edelim.
NOT:Aslında ben bu böreği güneş börek olarak yapacaktım ama hamuru bir gece dinlendirince güneş böreklikten eser kalmadı böyle bir şey oldu :) rulo olarak sardığım hamur iyice kabarmış birbirine yapışmıştı :) ama yiyenler çok beğendi.


AFİYET BAL ŞEKER OLSUN :)

2 yorum: