9 Eylül 2013 Pazartesi

ÜZÜMLÜ TART


Son zamanlarda çok sık takip ettiğim http://www.umutsepetim.com/ adlı adresten üzümlü tartın resmini görüp beğeniyordum.Ancak yapmaya vaktim olmuyordu.Dün şeytanın bacağını kırdım ve hazır tüm malzemem de varken,yemeğe davet edilmişken elim boş gitmek istemedim.Üzümlü tart yapmaya karar verdim.Sevgili Zeliha hanım inşallah beğenir.Çünkü akşam sevgili kuzenimde yemekten sonra ikram etiğimizde herkes çok beğendi  severek yediler.Eğer isterseniz http://www.umutsepetim.com/2012/09/uzumlu-tart.html bu adresten sizde Zeliha hanımın yaptığı üzümlü tarta bakabilirsiniz.Zaten birebir aynı tarifi uyguladım.Hemen tarife geçiyorum ve bu tartı hemen yapın diyorum :)

ÜZÜMLÜ TART

MALZEMELER
  • 100 gr margarin veya tereyağı
  • 1 yumurta
  • 2 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay bardağı pudra şekeri

KREMASI
  • 2,5 su bardağı süt
  • 4 yemek kaşığı şeker
  • 3 yemek kaşığı un
  • 200 gr labne peynir (isteğe bağlı ben koydum güzel oldu)
  • 1 paket vanilya
ÜZERİ İÇİN
  • Üzüm veya arzu edilen herhangi bir meyve


HAZIRLANIŞI

  1. 2 su bardağı un,1 çay bardağı pudra şekeri ve 1 tatlı kaşığı kabartma tozu eklenerek karıştırılır.
  2. Ortası açılarak 100 gr margarin,1 yumurta  eklenerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir.Tart hamuru çok yoğurulmamalı toparlandığında hemen un şerpiştirip dikkatli bir şekilde açılır
  3. Tart kalıbı büyüklüğünde açılan hamur yağlanıp kalıba dikkatli bir şekilde yerleştirilir.Önceden ısınan fırında 15-20 dakika pişirilir
  4. Diğer taraftan krema hazırlanır.Süt,şeker,un ve vanilya eklenir.Çırpma teli ile güzelce pişirilir ve soğumaya bırakılır
  5. Ben içine labne peynir de koyduğum için sütü 2 bardak kullandım.Ama orijinal tarifinde labne yok süt 2,5 bardak.Tamamen isteğe bağlı.
  6. Pişen ve soğuyan tartı servis tabağına alıp krema dökülür.Üzerine üzüm veya arzu edilen herhangi bir meyve dizip servis edilir.




Benim tart hamurum arttığı için kalanını kurabiye yaptım.Sizinde hamurunuz artar ise değerlendirebilirsiniz.
               

                                          AFİYET BAL ŞEKER OLSUN :)












2 yorum:

  1. Merhaba Hacer,tart ne kadar da güzel olmuş öyle :)
    Yeşil üzümler de çok yakışmış doğrusu.
    Ellerine,emeklerine sağlık.
    Nezaketin için ayrıca çok ama çok teşekkür ediyorum..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkür ederim Zeliha hanım beğendiğinize sevindim.beni gerçekten mutlu ettiniz.blog açmada bana cesaret verdiniz bu yüzden değerlisiniz.

    YanıtlaSil