27 Eylül 2013 Cuma

MISIR EKMEĞİ

Merhabalar sevgili blogcanlarım vaktim oldukça yeni bir şeyler yapıp sizlerle paylaşmaya çalışıyorum.Bu aralar evde ekmek yapmaya merak salmış bulunmaktayım.Hep bakıyorum sevgili blogger arkadaşlarım çeşit çeşit ekmekler yapıyor.Bende yapabilirim diyerek mısır ekmeği ile başladım.İsterseniz hemen tarife geçelim.
Ben bu tarifi sevgili mutfak sırları sitesinin sahibesi nilay hanımın bloğundan aldım.Sizde bakmak isterseniz http://mutfaksirlari.com/misir-ekmegi.html bir tık lütfen :)

MISIR EKMEĞİ

MALZEMELER

  • 2 yumurta
  • 365 gr süt
  • 34 gr sıvı yağ
  • 180 gr un
  • 180 gr mısır unu
  • 1.5 paket kabartma tozu
  • 5 gr tuz
  • 40 gr tozşeker

HAZIRLANIŞI

  1. Yumurta,sıvı yağ,süt ilave edilerek çırpılır.
  2. Üzerine şeker,tuz,un,mısır unu ve kabartma tozu ilave edilir.
  3. Karışım yağlanmış olan borcam tepsiye dökülerek isterseniz üzerine susam serperek önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  4. Piştiğini anlamak için kurdan batırıp çıkarabilirsiniz.


NOT:Ben ilk defa denedim güzel olmuştu fakat 5 gr tuz bir tatlı kaşığı yapıyor.Bu yüzden bana biraz tuzlu geldi.Siz biraz azaltarak yapabilirsiniz.Birde mısır ekmeğim kekimsi oldu.Biraz sert ekmek gibi olursa gayet iyi olur.Yine de çok lezzetliydi.

AFİYET BAL ŞEKER OLSUN :)

2 yorum:

  1. mısır ekmeğine bayılırım :) ellerinize sağlık çok güzel görünüyor :)
    sizi takibe aldım :) sizi de bloguma beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun canım bende severim seninde bloğun çok güzel başarılar.

      Sil