2 Eylül 2013 Pazartesi

ŞEFTALİLİ HAFİF TATLI







Dün akşam misafirim vardı.Sabahtan temizlik falan derken misafire ikram etmek için buzdolabını karıştırıyordum ki karşıma bunlar çıktı.
Hemen aklımda fikir oluşmaya başladı ve işe koyuldum.Zaten benim böyle bir şeyleri birleştirip ortaya yeni bir şeyler çıkarma huyum var.Bu da onlardan biri o yüzden ben adını şeftalili hafif tatlı dedim siz tarifi okuyunca adına karar verin bakalım ne olacak.
Bu arada görsellik konusunda lütfen kusuruma bakmayın kendimi geliştirip daha iyi resimler çekeceğim.
Buyrum efendim tarifi vereyim de karar verelim bu hafif tatlının adına :)


ŞEFTALİLİ HAFİF TATLI
MALZEMELER

  • 1 paket çilekli jöle
  • 1 paket dr.oetker kazandibi
  • 3 tane şeftali
  • 1 paket hazır pastaban veya evde artmış olan kekler

HAZIRLANIŞI
  1. Hazır paket jöleyi üzerinde yazan tarife göre hazırlayın
  2. Diğer taraftan şeftalileri soyup yarım ay şeklinde doğrayın.Doğranmış olan şeftalileri yuvarlak borcam kalıba veya silikon kek kalıbına güzelce dizin.Kalıbtan kolayca çıkabilmesi için suyla kalbı ıslatın.
  3. Hazırlamış olduğunuz jöleyi dizdiğimiz şeftalilerin üzerine döküp buzdolabında 15 dk soğumaya bırakın.
  4. Kazandibini üzerindeki tarife göre hazırlayıp ılık halde soğumasını bekleyelim.Kazandibi soğurken biz hazır pastaban veya keklerimizi elimizle ufalayalım.
  5. Buzdolabından çıkarttığımız jölenin üzerine soğuyan kazandibimizi döküp her tarafına yayılmasını sağlayalım.
  6. Kazandinin üzerine ufaladığımız keklerimizi dökelim.Tekrar üzerine kazandibi dökelim ve soğuyup dinlenmesi için buzdolabına kaldıralım.

NOT:Bu tarif için her türlü meyveyi ve her türlü kremayı kullanabilirsiniz.Kazandibi,tavuk göğsü labneli krema gibi.Yani tamamen sizin zevkinize kalmış bir şey.
Misafirlerimi ikram ettiğimde çok beğendiler ve gerçekten bir dilim bile kalmadı.Öyleki hafif bir tatlı.


                              AFİYET BAL ŞEKER OLSUN :)


7 yorum:

  1. Merhabalar,
    Bloğunuz hayırlı olsun. Artık ben de takipçinizim. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ben hemen takipçiniz oldum inş güzel paylaşımlarda bulunmak istiyorum.

      Sil
  2. ellerine saglik...
    blogun hayirli olsun,,,uzun omurlu olsun
    sevgiler bahcemden

    YanıtlaSil
  3. Tam yaz tatlısı, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil