4 Eylül 2013 Çarşamba

KIŞ HAZIRLIKLARI VE MENEMEN SOS

 






Herkese kocaman günaydınlar efendim.
Dün ve bugün işe yorgun uykusuz bir şekilde geliyorum.Sebebi ise kış hazırlıkları yapmamdır.Kış gelmeden yazın bu bol bereketli sebzelerinden konserve yapıp kışın yemeklerde kullanmak çok iyi oluyor.Sağlıklı beslenmeye çalışıyoruz işte.
Bende kendi kış hazırlıklarıma başladığım için gündüz işe gidiyorum akşamları ise bu hazırlıklarla uğraşıyorum.Ben bu sene menemenlik ve yemeklerde kullanmak için iki ayrı sos yaptım.Ayrıca lutenitsa sosu yaptım.Bunun tarifinide ayrıca paylaşacağım.Bir bulgar sosudur kendileri çok lezzetli oluyor.Neyse geçelim tarifimize isterseniz hazır hala organik domatesler tezgahlarda kendini gösterirken sizde geç kalmadan soslara başlayın bence.
Mutlu ve huzurlu kalın...

MENEMEN SOS

MALZEMELER

  • 3 kilo domates
  • 500 gr. yeşil biber
  • 3 yemek kaşığı deniz tuzu
  • 1 su bardağı zeytinyağı
HAZIRLANIŞI

  1. Yeşil biberler yıkanıp ayıklanır.Resimde gördüğünüz gibi doğranıp zeytinyağı ile sotelenir.
  2. Domateslerin kabukları soyulup küp şeklinde doğranır.Sotelenen yeşilbiberlere ilave edilir.
  3. Bu şekilde domatesleri yaklaşık olarak yarım saat pişirdikten sonra (yani önemli olan domateslerin çiğliğini kaybetmeleri gerekir)deniz tuzunu ilave edip iki dk ocakta tutup sosumuzu ocaktan indiriyoruz.
  4. Kavanozlarımıza sıcak domates sosunu doldurup ağzını kapatıp resimde gördüğünüz gibi ters şekilde çevirip soğumaya bırakıyoruz.Ters şekilde hem içerisindeki hava kabarcıkları çıkacak hemde kullanacağımız zaman kolay açılacaktır.Soğuyan kavanozları resimde gördüğünüz gib karton kolilere koyup serin ve güneş almayan yere kaldıralım.
Ben bu şekilde aynı yöntemle yemeklik sosda yaptım.Kışın kuru fasulye,bezelye gibi yemeklere koymak için.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder