3 Eylül 2013 Salı

İSTİRİDYE MANTAR SOTE













İstiridye mantarının hep tadını merak etmiştim.Ama bir türlü almak kısmet olmuyordu.Sonunda tesadüf eseri girdiğim süpermarkette buldum kendilerini hemen aldım.Bulmuşum kaçırırmıyım :)
Bu mantarın bir sürü faydaları varmış.Bende araştırınca öğrendim.Sizde eğer faydalarına bakmak istiyorsanız buraya http://tadefistiridye.org/default.asp tıklayın.
Ben tam bir mantar hastasıyım.Mantarın her türlüsünü severim ama malum bazen böyle çeşit mantar bulamayabiliyorsunuz.O zaman da sadece kültür mantarıyla yetinmek zorunda kalıyorum.İlk defa istiridye mantarı yememe rağmen gerçekten çok lezzetliydi.Siz de bu lezzetten mahrum kalmadan hemen tadın derim.
Hemen bu müthiş tadın tarifine geçelim efendim.

İSTİRİDYE MANTAR SOTE

MALZEMELER

  • 400 gr istiridye mantarı
  • 1 tane orta boy kuru soğan
  • 1 tane orta yeşil biber
  • 3 tane orta boy domates
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • Yeteri kadar tuz,karabiber ve kırmızı biber
HAZIRLANIŞI
  1. İstiridye mantarlarını resimde gördüğünüz üzere yıkayıp doğrayalım.
  2. Diğer yandan kuru soğanlarımızı ve yeşil biberlerimizi sotelik doğrayıp sote yapacağımız tavaya alıp sıvı yağ ilave edelim
  3. Doğranmış soğanlarımızı ocakta sotelerken domateslerin kabuklarını soyup doğrayalım.Resimde gördüğünüz gibi sotelenmiş soğanlara ilave edip pişirelim.
  4. Sotelenen domateslerin üzerine ise doğranmış olan mantarlarımızı ilave edelim.Kesinlikle su koymuyoruz çünkü mantar bir süre sonra kendi suyunu salacak ve pişecektir.
  5. İyice pişip mantarlar suyunu çekince sotemiz hazır demektir.Sıcak olarak servis edebiliriz.
                                             
                                             AFİYET BAL ŞEKER OLSUN :)
  

1 yorum: