28 Kasım 2013 Perşembe

KREMALI PATATES




Hamileliğim başladığından beri hiç vakit ayırıpta yeni mamalar hazırlayamıyordum.Aslında  gayet güzel geçiyor ama üzerimde bir tembellik bir bitkinlik ki sormayın bir iğne kaldırasım yok.İş yeri bile bana işkence gibi geliyor.Üstüne üstlük dudağımın kenarı ve burnum yara oldu.Yetmezmiş gibi soğuk algınlığı başladı ki hala atamadım hapşurup duruyorum.
Dün akşam eve gidince bir gayret hacer ya bismillah dedim ve çoktandır yapmak istediğim ve tadını merak ettiğim kremalı patatesi yaptım.Gerçekten merak ettiğim kadar varmış.Çok lezzetli olmuştu.
Sürekli takip ettiğim mutfak sırları sitesinden tarifini aldım.Sevgili nilay hanımın ki de çok güzel olmuştu fakat benim muskatım olmadığı için koymadım.Muskatın tadını da bilmiyorum açıkçası :))
Neyse bakmak isterseniz http://mutfaksirlari.com/firinda-kremali-patates.html buraya tık tık.
Geçelim kendim usulü kremalı patates tarifine :))

KREMALI PATATES

MALZEMELER

  • 4 tane orta boy patates
  • 2-3 diş sarımsak(ben sarımsaklı sevdiğim için fazla koydum)
  • 1 paket krema
  • Yarım su bardağı süt
  • 1 tatlı kaşığı tuz,karabiber,kırmızıbiber
  • 50-60 gr kadar kaşar peyniri

HAZIRLANIŞI

  1. Patatesleri soyup halka şeklinde doğrayalım.Sarımsakları da aynı şekilde doğrayıp ilave edelim.
  2. Patateslerin üzerine kremayı,sütü,tuzu,karabiberi kırmızıbiberi  ilave edip iyice karıştıralım.
  3. Borcam tepsisinin küçük olanını yağlayıp patatesleri ilave edip 190 derecelik önceden ısınmış fırında pişirelim.
  4. Pişen patateslerin üzerine fırından çıkartmaya yakın rendelenmiş kaşar peynirlerini ilave edip eritelim.
  5. Kremalı patateslerimizi ılık olarak servis edelim.

AFİYET BAL ŞEKER OLSUN :))
 

 

1 yorum: