30 Kasım 2013 Cumartesi

PIRASALI BÖREK

Güzel bir kış sabahından herkese kocaman günaydın,
Havalar iyice soğudu.Kalın giyinip kendimize dikkat etmemiz lazım.Yoksa benim gibi hasta olursunuz.Kış geldimi en sevdiğim şey bol bol yeşil yapraklı sebzeler ve meyveler.Hele ıspanakla pırasaya bayılıyorum.Rabbim ne kadar güzel yaratmış bizlere bu güzel nimetleri sunmuş.Ne kadar şükretsek azdır valla.
Hal böyle olunca bende kışın bol bol yiyorum bu sebzelerden.Hatta yeni lezzetler bile buluyorum.Bunlardan bir tanesi pırasalı börek.Uzun zamandır tadını merak ediyordum.Hatta bu mükemmel lezzet için bir çok blog sitelerini dolaştım.En sonunda dayanamadım ve yaptım.Allahım bu kadar mı güzel olur lezzetli olur dehşet bir şey.Şiddetle tavsiye ediyorum yapın ve farkına varın.
Çok da komik bir şey oldu benim eşim çok yemek seçer benden kötüdür yani ben sadece et pek sevmem(dikkat ettiyseniz hep etsiz yemekler paylaşıyorum napim sevemedim kendilerini)onun harici ne verseniz yerim ama o öyle değil bulgur simit pirinç sulu yemekler sebze hele pırasa hayatta yemez.Benimde deli gibi pırasalı börek yapasım var.Neyse boşver dedim yaptım içine peynirde koydum.Bizimki böreği gördü yedi neli diye sordu peynirli börek dedim.Sonra içimden dedim ki adama böyle yedirirler pırasayı :)))) Hatta benden çok yedi ve beğendi.Ama ne güldüm kendisine.Neyse çok konuştum yine tarife geçelim  :)))


PIRASALI BÖREK

MALZEMELER

  • 2 Dal pırasa
  • yarım kalıp beyaz peynir
  • 1 su bardağı kadar kaşar peyniri (isteğe bağlı)
  • 4 tane yufka
SOSU:
  • 1 Su bardağı süt
  • yarım su bardağı su
  • 1 çay bardağı sıvı yağ

HAZIRLANIŞI

  1. Pırasaları soyup ince ince doğrayalım.Tavaya koyup biraz göz kararı sıvı yağ gezdirip kavuralım.İsteğe bağlı olarak tuz karabiber kırmızıbiber ilave edip iyice pişirelim.Kavrulan pırasaları soğumaya bırakalım.
  2. Yufkalarımızın bir tanesi yağlanmış borcam tepsisine yayalım.İçine hazırladığımız sostan koyalım.Bir  buçuk yufkayı parçalayarak tabanına serelim.Tabi aralarına sos ilave etmeyi unutmayalım.
  3. Soğunyan pırasaların içine peynirleri ilave edip güzelce karıştıralım.İyice karıştırtıktan sonra yufkaların üzerine eşit olarak yayalım.
  4. Diğer işlemleri de aynı şekilde yaptıktan sonra dışarıya doğru sarkan yufkalarımızı üzerine kapatıp yumurta sürüp önceden ısınmış fırında nar gibi kızarıncaya kadar pişirip sıcak veya ılık olarak servis edelim.
AFİYET BAL ŞEKER OLSUN :))
 
 NOT:Tepsinin bu kısmını eşim yedi :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder