14 Eylül 2013 Cumartesi

MİDYE BÖREK



Kocaman bir günaydın...Güzel bir hafta sonuna daha başladık.Umarım herkesin haftasonu güzel ve mutlu geçer.Ne zamandır bloğuma birşeyler koyamıyorum.Geçen bahsetmiştim can sıkıcı bir olay yaşadım diye o günden beri kendimi bir türlü toparlayamadım.Bu yüzden siz sevgili dostlarımdan özür diliyorum.Bu kasveti üzerimden atabilmek için akşam ''Ya Bismillah Ya Allah'' dedim ve işe koyuldum.
Hemen herkesin bloğunda bulunması gereken bir tarif galiba.Çünkü baktığım bütün blogger arkadaşlarımın hemen hepsinde bu tarif mevcut.Bu yüzden bende de bari olsun bu güzel tarif dedim ve sizler için yaptım.
Buyrun benden midye börek bakalım beğenecekmisiniz :)


MİDYE BÖREK

MALZEMELER

  • 6 tane yufka
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı su
  • 1 su bardağı süt
İçi için

  • 3 tane orta boy patates
  • 1 tane orta boy kuru soğan
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • Tuz,karabiber,kırmızıbiber

HAZIRLANIŞI

  1. Yufkalarımızı açıp 4 e bölüyoruz.Diğer yandan sos için sıvıyağ,su ve süt karışımı hazırlıyoruz.
  2. Bu arada patateslerimizi haşlayıp 1 çay bardağı eklenmiş sıvıyağda doğranmış olan kuru soğanlarımızı kavuruyoruz.
  3. Haşlanan patateslerimizi rendeleyip kavrulan soğanlarımıza ilave ediyoruz.Tuz,karabiber ve kırmızıbiberlerimizi ilave edip iki dakika kavuruyoruz.
  4. 4 e böldüğümüz yufkalarımızın bir tanesini alıp hazırlanan sostan yumurta fırçası ile sürüyoruz.
  5. Uç kısmından tutarak kıvırıyoruz geniş tarafına doğru kurdela şekli gibi oluyor.Bu şekli verdikten sonra büzgü olan kısmı karşımıza alıp uçlarını birleştirip patatesli harçtan bir miktar koyuyoruz.
  6. Koymuş olduğumuz harcımızı güzelce sigara böreği sarar gibi sarıyoruz.Bütün yufkaları aynı şekilde sarıp tepsiye diziyoruz
  7. Hazrılanan midye böreklerimizin üzerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış fırında kızarıncaya kadar pişirip servis ediyoruz.
Çay saatlerimiz için bulunmaz bir lezzet... 



http://mutfaksirlari.com/ sitesinden alıntıdır bu resim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder