18 Eylül 2013 Çarşamba

BOL SUCUKLU MANTARLI PİZZA



MERHABA
İki gündür işlerim olduğu için bloğuma yeni birşeyler yazamıyorum.Aslında tarif hazır ama ben yoğunum.Bugün sizlere harika bir pizza tarifi vereceğim.Yapımı çok kolay ve küçük büyük herkesin severek yiyeceği bir pizza.
Cumartesi akşamı abimler gelmişti onlar için yaptım.Malum benim üç tane pizza canavarı yeğenlerim var.Beni gördükleri zaman pizza diye tutturuyorlar.Bende daha fazla uzatmadan yapayım dedim.İki tepsi yaptım ama sizlere bir tepsi şeklinde tarif vereceğim.
Lafı isterseniz fazla uzatmadan hemen bu lezzeti kadar görüntüsü müthiş pizzanın tarifine geçelim.
 
 
BOL SUCUKLU MANTARLI PİZZA
MALZEMELER
  • 1 paket yaşmaya
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı tozşeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un
üzeri için
  • 500 gr kaşar peyniri
  • 1 kangal sucuk (bimin dilimli sucuğunu kullandım)
  • 2 tane orta boy yeşil biber
  • 3 tane orta boy domates
  • 400 gr mantar
  • 1 çay bardağı doğranmış yeşil ve siyah zeytin
  • 1 çay bardağı mısır
  • 1 tatlı kaşığı tuz,kırmızıbiber,karabiber,kekik
  • 2 diş sarımsak
HAZIRLANIŞI
  1. Bir paket yaşmaya bir su bardağı ılık su ile şeker ilave edilerek mayalandırılır.Mayalandıktan sonra sırasıyla yağ,tuz ve un ilave edilerek kula memesi yumuşaklığında bir hamur yapılır ve dinlenmeye bırakılır.
  2. Hamurumuz dinlenirken pizzanın  sosu için domatesler soyulur rondoya konur.Sarımsak ve baharatları ilave edilir.Rondoda püre haline gelinceye kadar çekilir.
  3. Diğer taraftan sucuk,yeşilbiber doğranır.Mantarlar sotelenir.Soğumaya bırakılır.Kaşar peynirleri rendelenir.
  4. Dinlenen hamurumuz yapacağımız tepsi büyüklüğünde açılır.Üzerine hazırlamış olduğumuz sosumuz dökülerek her tarafına eşitçe yayılır.
  5. Üzerine bir miktar rendelenmiş kaşar peyniri konur.Sonra sucuk,yeşilbiber,yeşil ve siyah zeytin,mantar,mısır güzelce dizilir.En üstüne bolca kaşar serpilir.
  6. Önceden ısıtılımış fırında 170 derece kızarıncaya kadar pişirilir.
                          AFİYET BAL ŞEKER OLSUN :) 

 
 


2 yorum:

  1. ellerine sağlık, çok nefis görünüyor :) hamuru tam olarak ne kadar dinlendiriyoruz?

    YanıtlaSil
  2. ben çalıştığım için sabahtan hamuru yoğuruyorum akşam 6.30 da eve geldiğimde geri kalanları yapıp fırında pişiriyorum.Ama 45 dakika yeterli olacaktır dinlenmesi için.sevgiler

    YanıtlaSil