25 Eylül 2013 Çarşamba

ANNEMDE PAZAR KAHVALTISI VE SÜTLÜ BÖREK

Merhaba sevgili blog dostlarım bir haftadır bloğuma vakit ayıramıyorum.Bazı sağlık sorunları yüzünden sizlerden ayrı kaldım ama inanın ki telafi edeceğim.
Ayrı kaldığımız bir haftada bile ben yoğundum yani.Babamın rahatsızlığı benim ayağımda mantar oluştuğu için sürekli doktora gitmem.Bu süreçlerde bile aklımda sürekli sizler vardınız.
Çok komik ama çok çabuk alıştım sizlere keşke hepinizle yüzyüze görüşebilsem.Neyse çenem düştü yine pazar günü annemdeydik kahvaltıya bende sütlü börek yaptım götürdüm çok güzeldi.
Şiddetle tavsiye ediyorum özellikle patateslisini :)

buyrun huzurlarınızda sütlü börek :)
 
 
 
SÜTLÜ BÖREK
 
MALZEMELER
 
  • 6 tane yufka
  • 1 su bardağı süt
  • yarım su bardağı sıvı yağ
içi için:
  • 3-4 tane haşlanmış patates
  • 1 tane orta boy kuru soğan
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • tuz karabiber kırmızı biber
 
 
HAZIRLANIŞI
  1. Haşlanmış patatesleri rendeleyelim.Kuru soğanları doğrayıp sıvı yağda soteleyelim.
  2. Sotelenmiş soğanlara rendelenmiş patatesleri ilave edip baharatlarını atalım.İki dakika kavurup ocaktan indirelim.
  3. Patatesli harcımız soğurken yufkaların bir tanesi açıp serelim.
  4. Üzerine sütlü sıvı yağlı karışımdan sürüp ikinci yufkayı üzerine serelim.Dikkatli ve düzgün bir şekilde sermeye çalışalım çabuk yırtılıyor.
  5. İki yufkayı serdikten sonra yufkayı 8 parçaya bölelim.Sigara böreği sararmış gibi olacak.Her bir yufkanın geniş tarafına harçtan koyup saralım.
  6. Tüm yufkalara aynı işlemi yaptıktan sonra bir kaba süt koyalım(ben bir su bardağı süt bir su bardağı su koydum.)Ama isteğe bağlı olarak sadece su ile yapabilirsiniz.
  7. Süt dolu kabın içine böreklerimizi atıp iki dakika tutup çıkaralım.Fazlasını böreği yıpratmadan alabilirsiniz.
  8. Süte batırılmış böreklerimizi 5 dakika dinlendirdikten sonra önceden ısınmış fırında pişirelim.Ilık olarak servis edelim.
 
 
Ben bu böreklerden bir sürü sardım ve buzluğa koydum ani gelen misafirler için ve canım börek çektiğinde yemek için :)
 
 
 
AFİYET BAL ŞEKER OLSUN :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder